Biznes wymaga poświęceń. Kariera wymaga poświęceń. Tak samo, jak całe życie. Jeśli uważasz się za człowieka normalnego i chcesz takim pozostać, to możesz przestać już teraz czytać ten tekst. Jeżeli jednak chcesz odkryć Siebie na nowo i ukierunkować‡ się w realizacji Twoich celów, to pozwól mi wytłumaczyć, o co chodzi.

Powiedz mi, jak to możliwe, że chce Ci się zajmować jakimś rozwojem, zdobywaniem wiedzy i przekuwaniem jej w doświadczenie. Dlaczego marzysz o wielkich projektach i snujesz ambitne plany? Może lepiej byłoby to wszystko rzucić i wziąć się za taką zwykła, normalna robotę. No spójrz, kto z Twoich znajomych, tak na codzień się tym zajmuje?

Każdy normalny człowiek chce przepracować swoje 8 godzin na etacie, wrócić do domu i odpoczywać. Niektórzy nawet w swojej pracy robią to, co lubią, co kochają, co ich pasjonuje – i chwała im za to! Też byś tak postąpił, a nie: zachowujesz się jakoś inaczej niż reszta.

Milionerzy pracują często więcej, urlop nie istnieje w ich świadomości, a mieszkają w średniej klasy osiedlach, a nie najdroższych willach świata. Masochiści! Przecież z takimi pieniędzmi stać ich na coś lepszego.

Czy Ty uważasz się za człowieka normalnego? Podświadomość krzyczy „tak! tak!”, a racjonalny umysł „to jest coś podchwytliwego”. Ostatnio Michał Jankowiak pytał się o to samo salę pełną ludzi. Jedna osoba podniosła rękę.

We Francji płacą 5 milionów dolarów za normalnego osobnika. To znaczy… średniego statystycznie we wszystkim. Jeśli Ty taki jesteśmy, chcę dostać od tego prowizję.

Nikt normalny nie będzie realizował wielkich pomysłów. Nie będzie pracował więcej, niż trzeba. A każdy normalny wie, że pieniądze służą do wydawania. Że inwestując ponosisz ryzyko, czyli nie warto. Że telewizor wymyślono po to, by go oglądać.

Powiem Ci teraz, czego nie wiedzą normalni ludzie: wartość pieniądza wynosi około 20%, kieszonkowe mogą być nielegalne, w jaki sposób powstał kryzys i co tak na prawdę się teraz dzieje. Ludzie zwykli nie mogą o tym wiedzieć, bo gazety o tym nie piszą.

Zastanawiałem się, jaki dać nagłówek temu artykułowi. Wszedłem zatem na stronę „Faktu”. Pomyślałem: to jedna z najpoczytniejszych gazet w kraju, tajemnica tkwi pewnie w sposobie pisania. Przeraziłem się, kiedy to zobaczyłem. Kiedy pomyślę, czym karmi się nasze społeczeństwo, jakimi informacjami, to mogę mieć tylko nadzieję, że przyszłość pomaluje się jasnych barwach.

Powiem Ci jeszcze, co czytują ludzie niezwykli (czyli nienormalni…): po pierwsze – mojego bloga :), po drugie – ekonomistę Tomka Urbasia, po trzecie – całe mnóstwo blogów i portali, by wyrobić sobie jak najbardziej obiektywny światopogląd. Dokładnie, dywersyfikacja.

Jeśli jednak chcesz dostać obiektywne informacje, to nie porównuj paru największych gigantów internetowych. Oni często piszą to samo. Spójrz jednak na media zagraniczne, z różnych krajów i w różnych językach (są wersje anglojęzyczne).

Rozwijać karierę mogą ludzie odpowiedzialni, spójni, lojalni, żądni wiedzy i nowych umiejętności, pracowici. Czy Ty do nich należysz? Normalny, znaczy taki, jak inni. Ale Jola ma rude włosy, Anka jasny blond, Paweł czarne. Każda z tych osób jest inna. Każda zdobyła w życiu inne doświadczenia. Czy nawet, gdybyś chciał, potrafisz być normalny, czyli nijaki? Zacznij wyrabiać Swoją własną markę. Nie jesteś kopią różnych ludzi, jesteś Sobą. I to najlepszym, jakim w danej chwili potrafisz być.

Rozumiem, trochę wyszedł z tego taki motywacyjny artykuł, ale sądzę, że przesłanie dotarło. Wyjdź przed szereg, jeśli chcesz żyć lepiej, niż ten szereg. Myśl samemu, bez wzgledu na to, co Ci mówią inni.

W tym momencie zapraszam do współtworzenia magazynu dla młodych ludzi, a wkrótce portalu rozwojowego Mentora.pl. Chcemy pokazywać prawdziwy świat, wartościowe informacje w ciekawy sposób, bez papki medialnej. Osoby chętne do współpracy zapraszm do kontaktu!

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

12 comments