Okazuje się, że perswazja może być nie tylko etyczna, ale także oparta na zasadzie wygrany-wygrany. Wtedy obydwie strony osiągają korzyści wskutek porozumienia.

Pisałem o tym w takim krótkim e-booku o komunikacji interpersonalnej. Pamiętaj, że jeśli chcesz kogoś wykorzystać, nadużyć jego zaufania i „wcisnąć” produkt na siłę, to:

  1. albo Ci się nie uda…
  2. …a nawet jak Ci się uda, możesz mieć nieprzyjemności…
  3. …a ta osoba już do Ciebie więcej nie przyjdzie i zrobi Ci czarny PR;

O ile mówi się bardzo dużo o tym w kontekście sprzedaży, o tyle nie każdy kto odnosi tę zasadę do codziennego życia i zwykłych relacji. Tak! „Normalna” komunikacja to też sposób perswazji, sprzedaży, gdzie możemy sprawdzić swoje umiejętności.

Język samych wzorców: „ale”, „gdyż”, „nie”, „i właśnie dlatego” już dawno przeminął. Aby wyciągać pełnię korzyści z perswazji, naucz się czegoś więcej. Całego dopasowania do rozmówcy. Poznaj jej sposób myślenia. Mów w taki sposób, w jaki sposób ona by tego chciała.

To coś więcej niż powiedzieć: „i właśnie teraz, kiedy słuchasz mych słów, narasta w Tobie chęć nabycia tego produktu i otworzenia portfela z szumiącymi banknotami” 🙂 .

Tak naprawdę, perswazja to wyraz SZACUNKU dla drugiej osoby.

Kiedy już się wgłębisz w ten temat, zauważysz, że polega ona na dopasowaniu do drugiej osoby, zrozumieniu i mówieniu jej „językiem”. PRAWDZIWA perswazja jest naturalna i niezauważalna. To właśnie Ty zdecydujesz się, czy użyjesz jej do zrobienia komuś dobrze, czy… naciągnięcia tej osoby.

Czy rozwiążesz za jej pomocą kłótnię? Czy nawiążesz jeszcze lepsze relacje ze współpracownikami i klientami? Czy sprawisz, że Twój zespół będzie bardziej efektywny?

Szykuję z Piotrkiem Podgórskim ciekawe i wartościowe szkolenie na styczeń 2008… byś Swoje cele osiągnął szybciej, niż zazwyczaj i… wytrwał w Swoich planach i postanowieniach noworocznych :).

Szkolenie Etyczna Perswazja. Jak na razie informuję Cię o tym nieoficjalnie, pełnej oferty jeszcze nie stworzyłem… ale przygotuj się na nowe niespodzianki i informacje.

PS Możesz pobrać PDF ze skrótem oferty: Szkolenie Etyczna Perswazja.

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

1 comments

Perswazja jako slowo zle sie poprostu kojarzy, ale oczywiscie podzielam zdanie autora. Wszystko zalezy jakie mamy standardy etyczne.

Pozostaw odpowiedź

required*