1156284_innovation

Najskuteczniejsze techniki sprzedażowe to często takie, które się jeszcze nie upowszechniły w Twojej branży. Dopiero czekają na odkrycie. W jaki sposób zatem opracować strategie i narzędzia, które skłonią Klientów do skorzystania z Twojej oferty?

Większość przedsiębiorców chodzi utartymi ścieżkami. Wykorzystują oni metody, które pierwsze przychodzą im do głowy. Samo to nie jest złe, gdyby nie fakt, iż najczęściej nie sprawdzają efektywności swoich działań.

Więcej ciekawych i wartościowych materiałów zaprezentuję podczas swojego internetowego szkolenia.
Marek Olejniczak zaprosił mnie do przeprowadzenia takiej prezentacji na swoim nowym portalu.

Zobacz film video na temat projektu.
Zainteresuje Cię także strona Miasta Szkoleń.

Testowanie

W biznesie internetowym korzystamy ze specjalnych statystyk, systemów do wyświetlania reklam. Większość akcji użytkownika da się sprawdzić. W ten sposób otrzymujesz dane, jak wiele osób porzuca sklep po dodaniu produktu do koszyka, ilu użytkowników nie realizuje procesu zamawiania. W handlu mówi się o tzw. lejku sprzedażowym, czyli o statystykach, jak wiele osób przechodzi przez każdy kolejny etap prowadzący do transakcji – od wejścia na stronę do zrealizowania zamówienia.

W biznesie tradycyjnym testowanie wymaga innych narzędzi. W reklamie, na wizytówce, ulotce możemy zamieścić specjalny adres strony internetowej tylko pod wybraną kampanię. Po wejściu na nią użytkownik zostanie przekierowany na stronę główną. Lub zobaczy serwis przygotowany pod naszą reklamę. Często także sprawdza się podanie adresu e-mail lub numeru telefonu założonego na potrzeby kampanii.

Kopiowanie pomysłów

Naśladowanie konkurencji to genialna idea. Opiera się na myśleniu, że gdy postąpimy tak samo, jak „oni”, osiągniemy ten sam sukces. I wszystko wygląda pięknie, gdyby nie pewien fakt. Każdy z nas posiada określone talenty i mocne strony, cechy osobowości i umiejętności. Tego nie skopiujesz, tak samo, jak i doświadczeń firmy. Liderzy w branży postępują inaczej, niż mali. Nie zawsze można sobie przenosić techniki i strategie z jednej firmy do innej, ponieważ każda z nich ma swoją specyfikę.

Wiele elementów się uwspólnia, dlatego do Twoich zadań jako przedsiębiorcy, marketera lub kierownika projektu, należy filtrowanie i wybieranie tych metod, które się sprawdzą. Analizuj także i przyglądaj się innym branżom, szczególnie tym bardziej konkurencyjnym. Nieraz to właśnie od nich wystarczy zapożyczyć pomysły i przełożyć na własny biznesowy grunt.

Rekomendacje

O rekomendacje najczęściej, jak zauważyłem, pytają nas przedstawiciele sektora finansowego. Zależy im na ciepłych kontaktach, ponieważ na rynku panuje ogromna konkurencja. Gdy wykupię sobie ubezpieczenie na życie lub produkt emerytalny, prawdopodobnie nie zmienię firmy na inną, bo wiąże się to z odsetkami karnymi. Obserwuj te przedsiębiorstwa, bo okoliczności zewnętrzne nieraz zmuszają je do odkrywania nowych ścieżek rozwoju.

Twojemu Klientowi możesz dać dwie wizytówki. Tę drugą niech przekaże dobremu znajomemu, który po jej okazaniu dostanie u nas specjalne bonusy lub rabaty.

Psychologia Klienta

Mieszkańcy Sacramento otrzymują na fakturze uśmiechniętą buźkę, gdy zużywają mniej prądu, niż ich sąsiedzi. Gdy rachunek wynosi naprawdę niewiele, odbiorca zobaczy na nim dwa uśmieszki. W ten sposób zapotrzebowanie na prąd się zmniejszyło, co przyniosło spore oszczędności. Wchodzi tu element rywalizacji i połechtania ego odbiorcy. Tę prostą technikę zastosowano z sukcesem w Chicago, Seatle i w 8 innych zachodnich miastach.

Badania opisane przez Harvard Business Review pokazują także inne, jeszcze ciekawsze zachowanie. Okazuje się, że ludzie po szczególnie udanym wieczorze nie mają ochoty go powtarzać. Żyją wspomnieniami i obawiają się, że kolejny raz może wypaść już gorzej. Czy Twoi Klienci mają podobną mentalność?

Naukowcy poczęstowali tym samym winem dwie grupy składające się z losowo wybranych uczestników. Jednym przedstawili trunek jako kosztowny, a drugim jako tani. Nietrudno się domyśleć wyników. Pierwsze grupa oceniła wino znacznie pozytywniej.

Ta zależność działa także w przypadku medykamentów. Ten sam lek przeciwbólowy działał lepiej na osoby, którym przedstawiono go jako droższy.

Więcej ciekawych studiów przypadku i innych, wartościowych materiałów zaprezentuję podczas swojego internetowego szkolenia. Marek Olejniczak zaprosił mnie do przeprowadzenia takiej prezentacji na swoim nowym portalu. Wystąpią tam także – między innymi – Paweł Krzyworączka (którego wykłady mi się bardzo podobają!), Paweł Danielewski, Adrian Kołodziej, Jacek Dudzic, Lech Baczyński, Krzysztof Lis, Bartek Popiel… Czyli będziesz miał niebywałą okazję poznać zarówno podstawy nowoczesnego marketingu, jak i zaawansowane i innowacyjne techniki (to u mnie).

Serdecznie zapraszam do zapoznania się z nagraniem video wprowadzającym do projektu. Zobacz także stroną główną Miasta Szkoleń.

Marek mi zapowiedział, że przeprowadzi ankietę, na podstawie której zostaną poukładane terminy szkoleń. Jeśli w tej ankiecie będą nazwiska, to wiecie, na kogo głosować :).

Istnieje także możliwość zarobienia przy okazji tego biznesu (oj, wygadałem się). Głos oddaję Markowi . Zapraszam także do odwiedzenia strony głównej Miasta Szkoleń.

PS Chciałem poinformować, że Mentora.pl & Platinum Group objęły patronat nad bezpłatną konferencją CRM Gigacon (24 maja, Warszawa,Courtyard by Marriott). Wpadnij poznać ludzi i zgłębić temat…

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Redaktor portali internetowych od 2006 roku. Dawniej webmaster, programista, aktualnie marketer i przedsiębiorca. Prowadzi firmę szkoleniową Sukces PRO. Współorganizuje projekt Praktyka Sukcesu Dla Szkół. Mówca i pasjonat rozwoju osobistego.

Similar Posts

7 comments

Benchmarking plus dopasowanie do specyfiki swojego procesu bedzie chyba najbatrdziej efektywnym rozwiązaniem.

Kopiowanie pomysłów jest częste w biznesie.
Jednak tylko kopiując jesteśmy zawsze co najmniej o jeden krok w tyle za autorem pomysłu, a zresztą to co widać gołym okiem to zazwyczaj wierzchołek góry lodowej.
Często pomysł jak pomysł, można go łatwo skopiować czy samemu na niego wpaść, ale różnica zasadza się w wykonaniu i wartości dodanej.

Bardzo dobry post, dorzucę jeszcze coś od siebie.

Jeżeli w grę wchodzi kopiowanie pomysłów/sposobów/technik to najbardziej efektywnym rozwiązaniem wydaje się kopiowanie czegoś co jest niekonwencjonalne w naszej branży a z sukcesem wykorzystywane w innej branży, będziemy wtedy pierwszymi którzy to wdrożyli przez co u nas będzie to działało najskuteczniej ( o ile wprowadzi się to rozwiązanie prawidłowo).

Jeżeli uczymy się jakiegoś sposobu/techniki warto aby uczyć się z samego źródła, wówczas mamy jasny wgląd na tą technikę, bo jeżeli zdobywamy tą wiedzę „z drugiej ręki” to nie zawsze to co dowiadujemy się od nauczyciela jest słuszne w 100%. Dlatego należy zdobywać wiedzę możliwie od samego źródła.

Wspomniałeś również Michale o badaniach opisanych w HBR, warto czytać takie publikację, wiadomo, że są one droższe od reszty, ale w tym przypadku cena współgra z jakością. To właśnie odróżnia słabych marketerów od dobrych marketórw. Ci dobrzy zdobywają wiedzę z fachowych publikacji, a ci słabi z książek „hura będę milionerem” dla marketerów.

Na rynku można znaleźć wiele firm, które działają na zasadzie kopiowania pomysłów i strategii. Jednak, one nie są ich autorami i nie znają szczegółów, dlatego trudniej im osiągnąć oczekiwane efekty.
Michał postanowił wspomnieć o tym zjawisku, gdyż zapewne się z nim spotkał.
Jak można było przeczytać wyżej, rusza nowy projekt, czyli miastoszkolen.pl. Warto skorzystać z tej wiedzy, którą ma do zaprezentowania Michał. Efekty gwarantowane. Polecam!

Młody człowiek z niesamowitym doświadczeniem. Podziwiam Cie Michale.

Wartościowy wpis, warto wprowadzić w życie.

Naprawdę robi się duza sprawa, skoro wszyscy wielcy internetu polecają. Cieszę się , że cząstka mojej osoby bierze w tym udział

Pozostaw odpowiedź

required*