Najskuteczniejsze techniki sprzedażowe to często takie, które się jeszcze nie upowszechniły w Twojej branży. Dopiero czekają na odkrycie. W jaki sposób zatem opracować strategie i narzędzia, które skłonią Klientów do skorzystania z Twojej oferty?

Większość przedsiębiorców chodzi utartymi ścieżkami. Wykorzystują oni metody, które pierwsze przychodzą im do głowy. Samo to nie jest złe, gdyby nie fakt, iż najczęściej nie sprawdzają efektywności swoich działań.

Więcej ciekawych i wartościowych materiałów zaprezentuję podczas swojego internetowego szkolenia.
Marek Olejniczak zaprosił mnie do przeprowadzenia takiej prezentacji na swoim nowym portalu.

Zobacz film video na temat projektu.
Zainteresuje Cię także strona Miasta Szkoleń.

Testowanie

W biznesie internetowym korzystamy ze specjalnych statystyk, systemów do wyświetlania reklam. Większość akcji użytkownika da się sprawdzić. W ten sposób otrzymujesz dane, jak wiele osób porzuca sklep po dodaniu produktu do koszyka, ilu użytkowników nie realizuje procesu zamawiania. W handlu mówi się o tzw. lejku sprzedażowym, czyli o statystykach, jak wiele osób przechodzi przez każdy kolejny etap prowadzący do transakcji – od wejścia na stronę do zrealizowania zamówienia.

W biznesie tradycyjnym testowanie wymaga innych narzędzi. W reklamie, na wizytówce, ulotce możemy zamieścić specjalny adres strony internetowej tylko pod wybraną kampanię. Po wejściu na nią użytkownik zostanie przekierowany na stronę główną. Lub zobaczy serwis przygotowany pod naszą reklamę. Często także sprawdza się podanie adresu e-mail lub numeru telefonu założonego na potrzeby kampanii.

Kopiowanie pomysłów

Naśladowanie konkurencji to genialna idea. Opiera się na myśleniu, że gdy postąpimy tak samo, jak „oni”, osiągniemy ten sam sukces. I wszystko wygląda pięknie, gdyby nie pewien fakt. Każdy z nas posiada określone talenty i mocne strony, cechy osobowości i umiejętności. Tego nie skopiujesz, tak samo, jak i doświadczeń firmy. Liderzy w branży postępują inaczej, niż mali. Nie zawsze można sobie przenosić techniki i strategie z jednej firmy do innej, ponieważ każda z nich ma swoją specyfikę.

Wiele elementów się uwspólnia, dlatego do Twoich zadań jako przedsiębiorcy, marketera lub kierownika projektu, należy filtrowanie i wybieranie tych metod, które się sprawdzą. Analizuj także i przyglądaj się innym branżom, szczególnie tym bardziej konkurencyjnym. Nieraz to właśnie od nich wystarczy zapożyczyć pomysły i przełożyć na własny biznesowy grunt.

Rekomendacje

O rekomendacje najczęściej, jak zauważyłem, pytają nas przedstawiciele sektora finansowego. Zależy im na ciepłych kontaktach, ponieważ na rynku panuje ogromna konkurencja. Gdy wykupię sobie ubezpieczenie na życie lub produkt emerytalny, prawdopodobnie nie zmienię firmy na inną, bo wiąże się to z odsetkami karnymi. Obserwuj te przedsiębiorstwa, bo okoliczności zewnętrzne nieraz zmuszają je do odkrywania nowych ścieżek rozwoju.

Twojemu Klientowi możesz dać dwie wizytówki. Tę drugą niech przekaże dobremu znajomemu, który po jej okazaniu dostanie u nas specjalne bonusy lub rabaty.

Psychologia Klienta

Mieszkańcy Sacramento otrzymują na fakturze uśmiechniętą buźkę, gdy zużywają mniej prądu, niż ich sąsiedzi. Gdy rachunek wynosi naprawdę niewiele, odbiorca zobaczy na nim dwa uśmieszki. W ten sposób zapotrzebowanie na prąd się zmniejszyło, co przyniosło spore oszczędności. Wchodzi tu element rywalizacji i połechtania ego odbiorcy. Tę prostą technikę zastosowano z sukcesem w Chicago, Seatle i w 8 innych zachodnich miastach.

Badania opisane przez Harvard Business Review pokazują także inne, jeszcze ciekawsze zachowanie. Okazuje się, że ludzie po szczególnie udanym wieczorze nie mają ochoty go powtarzać. Żyją wspomnieniami i obawiają się, że kolejny raz może wypaść już gorzej. Czy Twoi Klienci mają podobną mentalność?

Naukowcy poczęstowali tym samym winem dwie grupy składające się z losowo wybranych uczestników. Jednym przedstawili trunek jako kosztowny, a drugim jako tani. Nietrudno się domyśleć wyników. Pierwsze grupa oceniła wino znacznie pozytywniej.

Ta zależność działa także w przypadku medykamentów. Ten sam lek przeciwbólowy działał lepiej na osoby, którym przedstawiono go jako droższy.

Więcej ciekawych studiów przypadku i innych, wartościowych materiałów zaprezentuję podczas swojego internetowego szkolenia. Marek Olejniczak zaprosił mnie do przeprowadzenia takiej prezentacji na swoim nowym portalu. Wystąpią tam także – między innymi – Paweł Krzyworączka (którego wykłady mi się bardzo podobają!), Paweł Danielewski, Adrian Kołodziej, Jacek Dudzic, Lech Baczyński, Krzysztof Lis, Bartek Popiel… Czyli będziesz miał niebywałą okazję poznać zarówno podstawy nowoczesnego marketingu, jak i zaawansowane i innowacyjne techniki (to u mnie).

Serdecznie zapraszam do zapoznania się z nagraniem video wprowadzającym do projektu. Zobacz także stroną główną Miasta Szkoleń.

Marek mi zapowiedział, że przeprowadzi ankietę, na podstawie której zostaną poukładane terminy szkoleń. Jeśli w tej ankiecie będą nazwiska, to wiecie, na kogo głosować :).

Istnieje także możliwość zarobienia przy okazji tego biznesu (oj, wygadałem się). Głos oddaję Markowi . Zapraszam także do odwiedzenia strony głównej Miasta Szkoleń.

PS Chciałem poinformować, że Mentora.pl & Platinum Group objęły patronat nad bezpłatną konferencją CRM Gigacon (24 maja, Warszawa,Courtyard by Marriott). Wpadnij poznać ludzi i zgłębić temat…

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

7 comments