Świat dostrzegł możliwości blogów biznesowych. Zakładają je freelancerzy, właściciele i prezesi firm, marketingowcy i specjaliści od public relations. Coś w tym musi być.

Od paru lat dostrzegamy trend przechodzenia użytkowników portali ogólnotematycznych na korzyść blogów i niszowych witryn. Istnieje ku temu kilka jasnych przyczyn. Blogerzy nie prowadzą już internetowych „pamiętników” ze swojego życia, ale za to stworzyli tematyczne magazyny on-line. Blogosferę możemy potraktować jako gigantyczne miasto, a każdy blog jako głos każdego jego mieszkańca.

Autorzy często znajdą swoje branże, a ich wypowiedzi wyglądają atrakcyjnie i cechują się subiektywnością. Przecież informacji obiektywnych znajdziemy w internecie bez liku! Te jednak są bezbarwne, suche i wszystkie takie same.

Dlatego właśnie widzimy przechodzenie interneutów od portali ogólnotematycznych do specjalistycznych witryn. Blog umożliwia nawiązanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi. Służy jako nieformalny kanał komunikacji.

Blogi nadają przedsiębiorstwom ludzką twarz. Czytelnicy postrzegają ten przekaz jako jedną z niewielu autentycznych i rzeczywistych form komunikacji. Bo taki właśnie powinien być.

Jakie kroki poczynić, zanim założysz własnego, firmowego bloga?

Po pierwsze zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć. Właśnie na tej podstawie przygotujesz zarówno szatę graficzną, jak i zakres temtyczny bloga. Co zainteresuje Twoich odbiorców? Z jakimi problemami się zmagają i jakie przejawiają potrzeby?

Najczęściej wybieramy kilka podobnych obszarów tematycznych, które później poruszamy w blogu. Wynajdujemy ciekawostki branżowe, dzielimy się ułamkiem naszej wiedzy. Piszemy o tym, jak się zmienia rynek, kto doszedł do firmy, jaką nową współpracę nazwiązaliśmy.

Blogi nie służą do formalnych przekazów. Możemy popełnić wpis o tym, że wyjeżdzamy na wakacje i chętnie spotkamy się przy piwie z czytelnikami. Możemy napisać o firmowej imprezie integracyjnej. Możemy przeprowadzić konkurs, kto wymyśli najzabawniejszy slogan dla naszej marki.

Niekiedy zdarza się, że niszowe grupy klientów stają się zwolennikami marki. Tworzy się wokół niej społeczność. Klienci potrafią chwalić się przed swoimi znajomymi nabytkiem nowego gadżetu czy też inną transakcją. Sprawują oni de facto funkcje Twoich marketingowców. To nowe podejście do marketingu – nie namawiamy klientów do kupna, ale oni sami opowiadają o produkcie innym i przekonują ich do swej opinii.

O czym pisać w swoim blogu?

Blogi na ogół wiąże pewna tematyka. Ale to nie ona przywiązuje czytelników. To Ty jesteś za to odpowiedzialny. Tak naprawdę, na Twoim blogu może znaleźć się to, co uważasz za stosowne i co zainteresuje Twoich odbiorców.

Nie prowadzę strony tylko o mediach społecznościowych. Pod adresem michaltoczyski.pl znajdziesz wpisy na temat tego, czym się interesuję. Chcę napisać o gospodarce? Droga wolna! Zapragnąłem sobie skomentować spot wyborczy pod względem „marketingowym”? Nie ma problemu! A może przygotuję artykuł o zarządzaniu firmą lub też przeprowadzę o tym wywiad? Jak najbardziej!

Kieruję Swojego bloga do Przedsiębiorców i Marketerów. Mogę pisać o wszystkim, co ich dotyczy i co ich także ciekawi. A jeśli ktoś nie chce czytać o gospodarce, opuści daną kategorię i przeczyta inny wpis. Tu właśnie liczy się ta dowolność.

Prowadząc profesjonalnego bloga nie zawsze możesz pozwolić sobie na docinki na tle politycznym, religijnym czy też jakimkolwiek innym tematem tabu. Przecież blog ma przekonywać do Ciebie Klienta. Pokazać mu, że jesteś poważnym człowiekiem i i na serio traktujesz swoją pracę. Głupio byłoby stracić Klienta tylko dlatego, że ma inne preferencje polityczne albo obraziłeś jego uczucia.

Subiektywizm się sprzedaje. Kontrowersje tym bardziej. Ale na pierwszym miejsu patrz, kto stanie się odbiorcą Twojego przekazu. O tym, jak pisać na swoim blogu dowiesz się z mojego artykułu w portalu Mentora.pl: Jak pisać niezwykle atrakcyjne artykuły, felietony i oferty sprzedażowe?

Aby właściwie wykorzytać potencjał drzemiący w blogach, należy wcześnie to przemyśleć i skonsultować ze specjalistami, którzy zajmują się tym zawodowo. Zapraszamy do kontaktu, wspólnie zatanowimy się, jak najlepiej zastosować to narzędzie marketingowe w Twojej firmie.

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

1 comments

Pozostaw odpowiedź

required*