Facebook to w Polsce dość świeże narzędzie komunikacji. Portal przyjął się u nas mniej więcej rok temu, więc nie pojawiło się na nim wiele oryginalnych kampanii… Natomiast niektóre przyciągnły zarówno moją uwagę, jak i innych użytkowników. I te odniosły sukces. Jak wyglądają najlepsze facebookowe akcje promocyjne?

Opiszę dzisiaj dwa studia przypadków ciekawych kampanii marketingowych firm: Danone i Budweiser. Otwórz umysł i przygotuj się na nieszablonowe, kreatywne myślenie. Uwaga, startujemy.

Wielka Inwazja Małego Głoda

To jedna z najciekawszych akcji wirusowych w internecie, o jakich słyszałem. Mały Głód, znana nam ze spotów telewizyjnych niesympatyczna maskotka została wykreowana przez firmę Danone. Pewnego dnia postanowił podbić cały świat. Założył swoją stronę na Facebooku, na której informował użytkowników o swoich poczynaniach. Stworzył całą armię klonów, które miały dokończył dzieła zniszczenia.

Do każdego wielopaka serka Danio została dołączona jedna maskotka. Aby nie pozwolić Głodowi zwyciężyć, użytkownicy facebooka kupowali produkty Danone i w ten sposób przechwytywali „armię”. Na dzień dzisiejszy stronę Małego Głoda lubi 171.398 osób. Internauci zaczęli się informować o swoim zaangażowaniu przeciwko inwazji klonów. Armie pojawiały się w sklepach w różnym czasie.

W stolicy pojawili się nawet na ulicach wieszcze przepowiadając zagładę. Zabawę przyprawiła zdrada jednego z przybocznych bodajże generałów Małego Głoda, Fidela Gastro. Fani współtworzyli fabułę i robili zdjęcia maskotkom. Chwalili się nimi i dyskutowali ze znajomymi. Danone stworzył swoją rozpoznawalną ikonę marki. Żaden z organizatorów podczas kampanii nie wspominał nawet nazwy „Danio”, a i tak każdy wiedział, kto za tym stoi.

W kampanii wirusowej liczy się interakcja, odrobina humoru i wciągająca fabuła. Zastanów się, jak ty też możesz stworzyć grę, która wciągnie wielbicieli Twojej ikony marki. A jeśli jeszcze jej nie masz, być może warto o niej pomyśleć?

Drevny Kocur, czyli w jaki sposób wyróżnić markę piwa i podkreślić jej unikalność?

Agencja interaktywna Pride&Glory opracowała także ciekawą kampanię w portalach społecznościowych. Zleceniodawca zażyczył sobie, by podkreślić z reklamie fakt, że piwo Budweiser pochodzi z Czech. Po krótszym lub dłuższym zastanowieniu marketerzy stworzyli nową ikonę marki – Drevnego Kocura, czyli czeską wiewiórkę.

Zaczęło się niedawno od pojedyńczego filmiku, dzisiaj widzę, że powstały już kolejne odcinki. Znajdziesz je w naszym portalu marketingowym.

Drevny Kocur często wypowiada się na facebooku. Prowadzi gry słowne, najczęściej w celu „luźnego” przetłumaczenia wyrazów. I tak z „pokrzywy” wychodzi „zielne parzidelko” (MJ) czy też „zgizonckie chvastu” (MZ). Zabawa intryguje, wciąga, zdobywa zwolenników i wpływa na przyjazny wizerunek marki.

Marketing na facebooku to niekoniecznie są jakieś sekretne sztuczki i techniki. To przede wszystki dobry pomysł i fascynująca zabawa, która wciągnie użytkowników i skłoni ich do określonych działań. Zajmujemy się także promocją w social-mediach. Jeśli chcesz szybciej, niż inni złapać i wykorzystać trend interaktywnego marketingu, to zapraszam do kontaktu.

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

2 comments

Świetne kampanie w ostatnim półroczu przeprowadzili również: Jeep, Air China, SAS, a przede wszystkim Intel. Moim zdaniem, aby zdobyć Facebooka, trzeba wyjść poza jego (jednak ciasne) ramy.
Więcej o tych kampaniach na: http://www.artweb-media.com/pl/blog/entry/jak-stworzyc-wybitna-kampanie-na-facebooku.html

Zbigniew Grabowski Reply

Przyznam, że pierwszy raz słyszę o kampanii Drevny Kocur, choć opis jest zachęcający.
Mały Głód jak najbardziej, bardzo ciekawa kampania, choć chyba przebija ją teraz Serce i Rozum Telekomunikacji Polskiej. Ich fanpage rozrasta się i rozrasta, przybywa wyświetleń spotów reklamowych na youtube.

Pozostaw odpowiedź

required*