Być może czytałeś wiele książek na temat osiągania marzeń, motywacji etc. Do napisania tego artykułu natchnęła mnie sytuacja na organizowanych przeze mnie szkoleniach.

Okazuje się, że pomimo bardzo dobrze rozwijającego się „rynku rozwoju osobistego” nadal mnóstwo osób popełnia drastyczne błędy we własnej automotywacji. Znaczna większość osób nie potrafi wskazać swojego prawdziwego, głębokiego celu życiowego. Przystosowaliśmy się, by żyć z dnia na dzień, „cieszyć się chwilą” (albo i nie…), nie przejmować się przyszłością.

Podejście dobrego kolegi („wszystko będzie ok…”) przydaje się… wtedy, kiedy druga osoba potrafi w to uwierzyć. W przeciwnym wypadku takie pocieszanie nie ma absolutnie sensu. Oznacza tylko nasze zrozumienie i współczucie.

Naprawdę, warto dążyć do celu, realizować swoje skryte marzenia, dążyć do sukcesu, do ideału i właśnie w ten sposób cieszyć się swoim istnieniem. Patrz w przyszłość i wiedz, gdzie będziesz za rok, 3 czy 5.

Kiedy podchodzi do Ciebie znajomy i opowiada o swoich porażkach, jako „dobrzy koledzy” możemy poklepać go po ramieniu i kiwając głową powiedzieć: „tak stary, masz przewalone…”. A te słowa na pewno zmienią wiele w jego życiu…

O komunikacji interpersonalnej i relacjach międzyludzkich napisałem już wprowadzającego e-booka wywracającego w pewnej mierze nasz świat do góry nogami. Teraz przechodzimy to celów i ich realizacji przez Ciebie samego.

Pierwsza zasada. Kiedy pragniesz coś osiągnąć, to dążysz do tego. Za wiele osób tylko mówi: „chcę osiągnąć sukces / wolność finansową” i nie robi nic w tym kierunku. Czyli działaj. Działaj. Działaj.

Ustalamy Twoje cele!

Albo inaczej… Ty sam je ustalasz. Zastanów się, czego pragniesz. Pomyśl nad tym, w którym miejscu znajdziesz się za rok, dwa, trzy. Co chcesz robić w życiu? I co uważasz za Swoją pasję?

Tam wysoko, w Niebie, w Kosmosie istnieje piękna, zielona tablica, na której ktoś napisał: „Jan Kowalski, urodzony w 1990 roku w Warszawie, dokonał w swoim życiu…”. Twoje zadanie – dokończyć to zdanie. Weź kartkę papieru i napisz notkę do Wikipedii o Tobie za pięć lat. Co robisz? Co osiągnąłeś? Jak wyglądasz?

Zawrzyj w Swoim opisie:

  • formę twierdzącą – „kim jest” zamiast „kim nie jest”;
  • czas teraźniejszy – „robi projekt ogólnopolski…”, „zarabia 10 000 zł netto”;
  • kontrety, mierzalność – stwórz obraz Siebie za pięć lat i zapisz na kartce wszystko to, co chcesz, by się wydarzyło;
  • ambicję – a może do zarabianej kwoty dopisać na końcu jeszcze jedo zero? Zawsze celuj wysoko, jeszcze wyżej!
  • „Nie ma nierealnych celów. Sa tylko nierealne terminy.”
  • realizm – cel: „w 2020 roku potrafię latać bez żadnych maszyn ani skrzydeł” na dzisiejsze czasy wydaje się być mało realny…
  • ekologię – jak osiągnięcie celu wpłynie na Twoje zewnętrzne środowisko? Na relacje w rodzinie? Czy Twoje marzenie jest pozytywne dla innych ludzi?
  • konsekwencje osiągnięcia – co się stanie, kiedy dojdziesz do Swojego celu? Co się zmieni?

Dlaczego?

Teraz bardzo Cię poproszę, byś odpowiedział na pytanie, które jeszcze bardziej poszerzy Twoje horyzonty myślowe. Zastanów się nad tym, co wynika z Twojego celu. Dlaczego chcesz go osiągnąć? – „Bo…” – Dlaczego to? – „Bo…” i tak dość długo, aż dojdziesz do wszelkich powodów Swoich pragnień.

Plan realizacji – strategia Vonneguta

Wyobraź Sobie to marzenie i pomyśl, co musiało się stać dzień wcześniej, byś je osiągnął. Co się musiało stać miesiąc wcześniej, byś mógł je zrealizować?

Teraz chodząc po kolei, rok w rok, miesiąc w miesiąc, a w bliższych jednostkach czasu tydzień w tydzień wykonujesz plan dotarcia do mety. Dochodzisz w którymś momencie do tego, co się stało od razu po przeczytaniu przez Ciebie tego artykułu, byś był Bliżej Sukcesu.

Planowanie od końca. Wykorzystaj je już dziś i patrz tylko, jak zwiększa się skuteczność Twoich działań!

Zapewne za chwilę powstanie nowy wpis na Wikipedii :).

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

Pozostaw odpowiedź

required*