Ludzie niezwykle cenią czas. Ciągle ragniemy mieć go więcej. Właśnie dlatego wymyślamy i tworzymy przeróżne systemy: biznesowe, szkolne, a także pomagające nam w pracy codziennej.

Jaka jest jednak ich skuteczność? – Bardzo różna. A od czego to zalezy? Od jakości systemu. I tak: opracowaliśmy plan odpowiadania na maile klientów, plan dostarczania produktów i ich dystrybucji, strategię sprawdzania klasówek uczniów, a nawet system robienia śniadania i pysznej herbaty z cytryną.

Pozwala to uczynić niektóre czynności rutyną, co oszczędza czas. Wszak nauczysz się wykonywania jakiejś czynności i powtarzając ją utrwalisz. Będziesz się w niej ciągle doskonalił.

Ktoś wymyślił nawet takie powiedzenie, że cokolwiek w firmie musisz zrobić więcej niż raz – wrzuć to do systemu. Wszystko pięknie i fajnie, co jednak, gdy okazuje się, że nasze marketingowe i promocyjne decyzje podejmujemy rutynowo? Gdy w naszym biznesie nic się nie zmienia i wszystko chodzi ciągle tak samo?

Konkurencja poznaje nasze techniki… Powstają nowe firmy, które znają nasz każdy krok i mogą przejmować rynek. Czy warto się tego obawiać?

Nie wiem. Wiem natomiast to, że rutyna pozwala doskonalić się w pewnych umiejętnościach czysto mechanicznych. Nie zastąpi nam jednak kreatywności i nieszablonowego myślenia. Zawsze można szybciej, łatwiej, taniej, prościej. Pytanie tylko: jak?

Jak stworzyłeś już system, który działa, nie ma najmniejszego sensu go zmieniać. Chyba, że przetestujesz nowe techniki i strategie i je wdrożysz.

Warto być świadomym tego, gdzie i kiedy stosujesz rutynę. Może ona blokować Twój dalszy postęp. Często rasa ludzka ma to do siebe, że znajduje się ktoś, kto wpada na nowy, genialny pomysł.

Niezwykle i cudownie się nim zafiksuje i kręci go jego realizacja. Bez zastanowienia i przemyśleń nie zauważy po prostu innych możliwości, być może prostrzych, lepszych, łatwiejszych, tańszych…

Tak więc z rutyną ostrożnie. Zweryfikuj Swoje życie i Swój biznes: kiedy rutyna Ci służy, a kiedy nie? Uświadom to Sobie, by później móc działać i zmieniać.

Przypominam o najbliższym Alternatywnym Spotkaniu Biznesowym, tym razem o zarządzaniu czasem z innego punktu widzenia.

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

Pozostaw odpowiedź

required*