Jak to się dzieje, że jedni prowadzą biznes i robią wielkie pieniądze, a inni nie mogą związać końca z końcem?

Każdy z nas wie, że kiedy nastaje zima, zmieniamy sposób ubierania się, naszą aktywność i przyzwyczajenia. Wszak nieczęsto spotyka się ludzi na ulicach w podkoszulku, gdy panuje 20 stopni mrozu.

Jednak niektórzy robią właśnie takie błędy w biznesie. Każde przedsiębiorstwo ma swoje pory wzmożonej i zmniejszonej aktywności, sekret w tym, by je znaleźć i odpowiednio się przystosować.

W czasie pewnego ochłodzenia w firmie, zmniejszenia sprzedaży, a nawet recesji, przygotowujemy się do wiosny. Tniemy koszty i stabilizujemy firmę, dopracowujemy system. Ciężko i inteligentnie pracujemy, by na jasną i ciepłą wiosnę móc obsiać pole.

Wtedy się najszybciej rozwijamy. Jesteśmy bardzo dynamiczni i mamy wiele spraw do wykonania i załatwienia. A gdy później następuje lato, co robi wielkie grono osób?

Tak, wyjeżdża na urlop i rozpoczyna konsumpcję. Dobrze robią, tylko nie teraz! Podczas lata zbieramy żniwa i dalej reinwestujemy je w firmę. To jeden z tych prostych sekretów, których tak niewielu początkujących przedsiębiorców stosuje.

Później człowiek wradza z wypoczynku i widzi zachwaszczone pole. Czas minął, a robota poszła na marne i trzeba całość reaktywować. Pamiętajmy o tym, że po burzliwym rozwoju następuje uspokojenie. A my cały czas pracujemy…

Po to, by już na jesieni móc… odpoczywać. Upragniona chwila relaksu, kiedy z drzew spadają złote liście, a biznes się rozwinął i ustabilizował. Teraz możemy w pełni korzystać z owoców naszej pracy. I przygotowywać się do zimy.

Każda z tych pór może trwać przez różny czas. U niektórych to będą tygodnie, u innych miesiące, a u kolejnych nawet lata. Całość zamyka się w takim okręgu rozpoczynając od zimy, czyli tych przygotowań. Kiedy już uda Ci się dokładniej to wszystko zrozumieć, to będziesz mógł Swoje przedsięwzięcia prowadzić bardziej świadomie.

Tego właśnie uczy Krzysztof Pauch, który wystąpi już 12 maja w Poznaniu na kolejnym Alternatywnym Spotkaniu Biznesowym. Tym razem zatytułował je „Pory roku w biznesie”. Więcej informacji znajdziesz na stronie:

http://praktykasukcesu.pl/poznan/pory-roku-w-biznesie.html

Pozdrawiam,
Michał Toczyski
Organizator Projektów Sukces PRO

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

3 comments

Charyzma- szczególne cechy osobowości, którym osoba je posiadająca zawdzięcza niekwestionowany autorytet u ludzi i wpływ na nich…

„wyrobić sobie charyzmę”

można wyrobić sobie charyzme?

Pewność siebie… tu nie ma wątpliwości… hmm… ale charyzmę?
Być może… kto wie…

Chyba powinienem z bliska spojrzeć na to co proponuje NLP…

a co do „kokpitu”- podoba mi się…

Pewność Siebie, charyzma w praktyce handlowca – temat nie dotyczy mojego zawodu – nie jestem sprzedawcą, jednak wybrałam się na drugie spotkanie Klubu NLP. Tym razem również się nie zawiodłam. Piotr mówiąc o przekonaniach, zmianie submodalmności, dialogach wewnętrznych, panoramie społecznej, modelowaniu DTI i przedstawiając ćwiczenia pokazał mi moje zdolności o których wiedziałam, ale rzadko je stosowałam. Wyszłam ze spotkania tak pewna siebie jak prezes firmy w której pracuję na zebraniu zarządu:)

Pozostaw odpowiedź

required*