Zobacz, co się dzieje dookoła Ciebie. Nawet państwo się Tobą opiekuje – dba o Twoje bezpieczeństwo. Czy istnieje dziś coś takiego, jak tajemnica korespondecji mailowej? Czy rozmowy telefoniczne nie są nagrywane? Czy bank nie wie, kiedy i ile wypłacasz pieniędzy? Komórki i GPSy odnotowują Twoje miejsce aktualego pobytu. Czy musi tak być? Jak daleko ludzie posuną się w kierunku bezpieczeństwa, a tym samym kontroli?

Buszując po internecie pozostawiasz wszędzie Swoje ślady. Wyobraź Sobie moje zdziwienie sprzed ponad roku, gdy wyszukując informacje w sieci www Wielki Brat Google pokazał mi linki do moich własnych dokumentów. Microsoft też działa ponownie – wysyła do siebie nasze dane.

W szkołach pojawiają się kamery. W Wielkiej Brytanii jesteś rzekomo filmowany około 300 razy w ciągu zaledwie jednego dnia. Czy bezpieczeństwo zawsze musi wiązać się z wprowadzaniem kontroli?

Ostatnio na Alternatywnym Spotkaniu Biznesowym gościliśmy profesora Andrzeja Blikle. Przedstawił interesujący temat – dylemat lidera. Okazuje sie, że system kar i nagród przeszkadza w skutecznym zarządzaniu firmą… Jaką masz alternatywę? Niech pracownicy kochają to, co robią. Niech działają na właściwych stanowiskach. Niech wizja awansu, a zatem większej odpowiedzialności będzie dla nich motywacją.

Zamiast (oprócz?) stosowania ścisłej kontroli w firmie, dajmy więcej wolności i znajdźmy osoby, które bez naszego poganiania batem będą robić to, do czego się zobowiązały. Kontrola osłabia efektywność i powoduje podświadomy strach… Czy zatem nasi klienci będą chcieli mieć do czynienia z takimi pracownikami?

Pragnienie zapewnienia bezpieczeństwa drugiej osobie przeradza się w manię dostrzegania wszelkich zagrożeń. Wprowadzenie płacy minimalnej powoduje, że niektórzy przedsiębiorcy podpisują umowy o dzieło zamiast o pracę. Wszelkie próby wymuszenia przez organy z zewnątrz przyczyniają się do kontroporu.

Dlaczego państwo zmusza do płacenia ZUSu? Jeśli dałoby wolną rękę, to nieprzewidywalni ludzie nie odłożyliby nic na emeryturę i umierali z głodu, braku leków, a może nawet dopuszczali się przestępstw.

Niczym nadopiekuńcza matka politycy pragną zapewnić dobrobyt przejmując kontrolę nawet nad takimi sprawami, czy mamy wybrać żarówkę zwykłą czy energooszczędną. Nie wspominam o tym, że barwa światła w jarzeniówce nie sprzyja odpoczynkowi oczu, a także lampy te emitują niewidzialne promienie ultrafioletu. Poza tym, porównajmy nakłady finansowe na stworzenie jednego i drugiego źródła światła.

Wszelki system pragnący zapewnić obywatelom bezpieczeństwo zmierza ku pełnej kontroli, cenzurze i oddala od wolności. A dlaczego o tym piszę? Może wpis ten zainspiruje innych młodych ludzi do poszukiwania właściwej ścieżki życia, a także świadomego sprawowania władzy. Zastanów się, jak przelożyć to na warunki w Twojej firmie. Już Ci podpowiedziałem.

Wspomniałem przed chwilą o Alternatywnych Spotkaniach. Już niedługo odbędą się kolejne. Zaprosiłem tym razem do Warszawy Roberta Bernatowicza, prezentera TV Biznes i Polsat News. Prowadzi szkolenia z wizerunku dla prezesów spółek giełdowych i najbogatszych ludzi w Polsce.

Jaki temat przedstawi? Reputacja w biznesie. Opowie o swoich doświadczeniach i pokaże na przykładach, jak budować właściwy, świadomy i prawdziwy wizerunek marki. Szykuje się szczególne tego typu spotkanie – we wtorek 23 marca.

Σοφία sprzedaży. Umiejętność, dzięki której ludzie rozwijają swoje firmy w błyskawicznym czasie na niewyobrażalną skalę. Przedsiębiorcy, którzy nie potrafią sprzedawać, negocjować, prezentować się, szybko przestają pełnić swoją funkcję tonąc wraz z okrętem. Dlatego właśnie, to jedna z tych kluczowych dziedzin przydających się bez względu na branżę, płeć czy stanowisko. Spotkanie to poprowadzi trener biznesu Marek Wojciechowski. Kiedy? 8 kwietnia o godzinie 18:00.

„Jak dobrze zrozumieć potrzeby klienta w procesie sprzedaży?”. Odpowiedź na to pytanie poznają uczestnicy warsztatu Przemysława Huminieckiego we Wrocławiu, 30 marca. (Nie wiem, co sobie o mnie pomyśli, ale dam Ci małą podpowiedź). Chodzi o umiejętne słuchanie. Śmiem sądzić, że mamy na świecie więcej wybitnych mówców niż szczególnych słuchaczy. Zastanów się, być może właśnie dlatego niektóre transakcje nie dochodziły do skutku, nie zawsze udawało się przekonać drugą osobę?

Dzięki Ci za czas poświęcony na przeczytanie tych słów. Zakreśl te daty w Swoim kalendarzu i… do zobaczenia!

Michał Toczyski

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

Pozostaw odpowiedź

required*