Pasjonujemy się najnowszymi sensacjami, kolejnymi wersjami Jamesa Bonda, filmami pokroju Skarbu Narodów czy AVATARa. Widzimy idealnych bohaterów i pragniemy podążyć w ich ślady. Tylko nie tak od razu. Powoli. Bezpiecznie. W fotelu kinowym. Bez zbędnego ryzyka.

Lubimy się bać. Jako społeczeństwo chętnie oglądamy kolejne Piły, horrory i thrillery. Ale przypomnijmy sobie nasze dzieciństwo, potwory w szafie i pod łóżkiem, przerażające sny, po których budziliśmy się zlani potem. To nie było przyjemne. Bez świadomości „to tylko film” wszystko się zamazuje.

Główni bohaterowie  sensacji wyglądają idealnie. Zadbani, inteligentni, dowcipni, wiedzą, co i kiedy powiedzieć, zdecydowani i charyzmatyczni. Dlaczego tak wielu z nas czyta o nich powieści i ogląda te przygody na srebrnym ekranie?

Może widzimy tam takich siebie, jakimi chcielibyśmy być. Może nie do końca – za swoją misję specjalną uważamy rozwój firmy na rynku czy osiągnięcie konkretnego celu. Zapominamy jednak o czymś. By w rzeczywistości otrzymać takie wyniki, jak to widzimy na filmach sensacyjnych (choć często naciągane), potrzeba wiele pracy. To długie studiowanie zarówno teorii, jak i zdobywanie nowych umiejętności. Na ekranie zobaczymy tylko mały fragment całej opowieści. Prowadzą do niego lata ćwiczeń i zgłębiania wiedzy. A to wydaje się być monotonne, powolne i nudne. Po co to pokazywać?

Tylko niestandardowe działania przyniosą nam nadzwyczajne efekty! Kiedy już się decydujemy na podążenie w danym kierunku, bierzemy na siebie odpowiedzialność – za siebie, za pracowników, klientów i dostawców. Zdajemy sobie sprawę z nienormowanego czasu pracy. W każdej chwili możemy być potrzebni. Nikt nad nami nie stoi z batem, tylko sami ustalamy sobie plany i harmonogramy.

Stańmy się  „agentami 007” naszych biznesów. Zdobądźmy umiejętności z różnych dziedzin. Prowadźmy zróżnicowany styl życia. Dbajmy o relacje, skutecznie władajmy narzędziami marketingowymi i trenujmy strategiczne myślenie.

Rutyna pozwala wykonywać konkretną czynność znacznie szybciej, bez zbędnego zaangażowania świadomości. Nie dostarcza ona jednak nowych rozwiązań. Dbajmy o nasz równomierny rozwój. Polecam takie przekonanie, że mamy czas na wszystko: na rodzinę, spotkania, biznes, relacje. Jeśli skoncentrujesz się tylko na jednej cegiełce, a pozostałe odrzucisz, to w końcu cała układanka się zawali.

Albo bierzemy wszystko, albo nic. Tak to działa.

Jak się tego nauczyć? Jak zdobyć wiedzę, doświadczenie, umiejętności? W portalu Mentora.pl tworzymy dział video, gdzie zamieszczamy takie ciekawe i wartościowe filmy, np. nagranie z Witoldem Anuszem na temat różnych sposobów myślenia klientów. Wartościowy i merytoryczny wykład (jeszcze z grudnia zeszłego roku), który warto przesłuchać. Pozostałe nagrania też będę sukcesywnie umieszczał w sieci – choć z pewnym opóźnieniem.

Już w tygodniu po świętach odbędą się kolejne Alternatywne Spotkania Biznesowe, w tym długo oczekiwany warsztat Marka Wojciechowskiego Σοφία sprzedaży (!). A we Wrocławiu wypowie się trenerka biznesu Monika Szymonek-Stec. Temat? Skuteczna perswazja. Warto przyjść, by poznać sposoby nawiązywania kontaktu, sprzedaży i biznesowej komunikacji.

W Łodzi wystąpi Anna Leśnikowska-Jaros, czyli Zarządzanie emocjami w biznesie. Spotkanie pomoże Ci lepiej motywować siebie i innych, a także zapanować nad stresem w trudnych sytuacjach (bardzo ważna i potrzebna umiejętność dla przedsiębiorcy).

Zapraszam! Życzę Ci z okazji świąt Wielkiej Nocy dalszych sukcesów, pomyślności i pogody ducha.

Jakie tematy warto poruszać na blogu?

Ten obrazek we wstępie to nie jedyna zmiana, jaka czeka ten blog. Dlatego chciałbym Cię prosić w tym momencie o Twoje zdanie. Do tej pory pisałem o swego rodzaju filozofii czy mentalności… Dzieliłem się spostrzeżeniami i kłębiącymi się w mojej głowie myślami.

Gdybym pisał tylko dla siebie, założyłbym sobie pamiętniczek na kłódkę i nikomu nie pokazywał. A tu chodzi o coś innego. Dlatego proszę Cię, byś napisał w komentarzu, czy obecna forma bloga Ci się podoba, czy nie i jak mogę ją poprawić. Taka tematyka przychodzi mi na myśl:

Filozofia biznesu, wskazówki marketingowe i biznes strategiczny, e-biznes, technologia w marketingu / media społecznościowe, szkolenia, how-to, zarządzanie / organizacja czasu / motywowanie / przywództwo, start-upy i ich finansowanie, inżynieria finansowa / optymalizacja podatków, gospodarka i ekonomia, sprzedaż / perswazja / copywriting.

Jak masz własne propozycje, to daj znać. Skonfrontuję Twoje oczekiwania z moimi i zobaczymy, co ciekawego się z tego powstanie.

http://www.mentora.pl/video/marketing/jak-zrozumiec-klienta-typy-osobowosci-1

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

5 comments

Pingback: Afirmatio.pl