Organizując szkolenia spostrzegłem pewną prawidłowość. Kiedy opiszę warsztat zwięźle, jasno i przejrzyście, przyjdzie mniej osób… ale większość z nich stanowią przedsiębiorcy. Im więcej perswazji i wodolejstwa, tym więcej osób marzących „kiedyś tam” o założeniu firmy.

Być może ludzie biznesu włączają jakiś filtr oddzielający piękną formę tekstu od konstruktywnej treści. Życie pokazuje, że takowego często nie posiadają „świeżynki”. Istnieje ku temu proste wytłumaczenie. Przedsiębiorcy tworzą przekaz marketingowy, często znają podstawy sprzedaży. A jednocześnie patrzą w miarę racjonalnie na niektóre propozycje. Oferty „cukierkowe” wywierają na nich mniejsze wrażenie.

Uczymy się biznesu od praktyków, którzy już osiągają sukcesy (PRO). Przestańmy omamiać się wizją niespełnionych marzeń, by wszystko, czego pragniemy przyszło do nas bez pracy, łatwo, szybko, ot tak, na pstryknięcie palcami. Już nawet trenerzy motywacyjni powoli od tego odchodzą. Czytaj: przestają skakać na scenie i krzyczeć „ziemia jest moja! ziemia jest moja!”, no, w niektórych marketingach sieciowych jeszcze istnieje taki system szkoleniowy :).

Pojawiają się książki typu Odpowiedź, co nazwałbym wzbogaconą wersją Sekretu. I dobrze, bo widać, że na samym pozytywnym myśleniu się nie kończy. Zawsze podkreślam, że potrzeba naszej aktywności, działania, wytrwałości, a na tym etapie najwięcej osób rezygnuje. Mogę polecić pierwszą z tych książek nie tylko dlatego, że się ją przyjemnie czyta, ale także z powodu wskazówek w niej zawartych. Łączy w sobie zarówno zasady przedsiębiorczości, fizykę kwantową, duchowość, metafizykę i racjonalizm. Razem to daje wybuchową mieszankę, która z boku może wyglądać nieco sekciarsko, ale daje wiele do myślenia.

Wracając do naszych dobrodziejów wolnej gospodarki… Głodny o chlebie myśli. Wizualizujemy sobie wielkie sukcesy (PRO), powtarzamy setki afirmacji. I dobrze, jeśli to działa, zostaw to Sobie. Milionerzy NIE CHCĄ być bogaci. Oni już są. To biedni PRAGNĄ się wzbogacić. Miejmy to na uwadze w naszym codziennym życiu.

Bierzmy przykład z naszych mentorów. Niekiedy ważne jest nie to, co Ci ktoś oferuje, o ile to, kto Ci to oferuje.

Swoją drogą, istnieje powód, dla którego każde Alternatywne Spotkanie Biznesowe prowadzi ktoś inny. Dzisiaj warto zdobywać interdyscyplinarną wiedzę. Największe sukcesy (wiesz, co w nawiasie 🙂 osiągają ci, którzy potrafią łączyć ze sobą różne dziedziny. Coraz częściej menedżerami stają się psycholodzy i filozofowie – bo otwierają się na otaczający świat. Chcemy, byś spróbował informacji podanych z różnych źródeł i w różnej formie.

W ciągu dwóch godzin nie ogarniesz tematu w całości. Natomiast część wypowiedzi Cię zainspiruje i zachęci do poszerzania wiedzy we własnym zakresie. Otrzymuję takie wiadomości, że spotkania przynoszą uczestnikom nowe kontakty, pomysły i zachęcają do poszukiwań i rozwoju. Dlatego nie podajemy Ci wszystkiego na złotej tacy.

Podsumowując: zastanówmy się, jak usprawnić działania każdego z nas. Doskonalmy zdobyte umiejętności i nabywajmy nowe. Pomyślmy także, czy wybieramy konkretne szkolenia dlatego, że zostały barwnie opisane, czy po prostu wiemy, że przyniosą nam określone korzyści. Czyli… żyjmy racjonalniej.

I mam przyjemność w tym momencie poinformować o najbliższych Alternatywnych Spotkaniach Biznesowych. Odbędą się już 20 października, we wtorek. Na edycję warszawską zaprosiłem Roberta Okulskiego, założyciela grupy księgowej doradzającej największym firmom, takim jak PKO czy Opera. Przygotuje interaktywny warsztat na temat optymalizacji podatkowej, czyli jak możesz zostawić Sobie więcej w kieszeni.

To pasjonat, z którym przyjemnie się rozmawia, zdobył praktyczne doświadczenie w prowadzeniu firmy. Na stronie spotkania znajdziesz także wywiad z nim nakręcony przez Kamila Cebulskiego.

We Wrocławiu Łukasz Srokowski pokaże Ci, jak zdobyć niektóre umiejętności skutecznego menedżera. Opowie Ci kilka ciekawostek z życia i przekaże niezwykle wartościową wiedzę. Sam szkoli większe firmy i posiada interesujące portfolio.

Łódź? Tak… Maria Płuciennik, czyli trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem. Szkoli handlowców, kadrę menedżerską, marketerów, współpracowała z firmami, które na pewno znasz. Swoje dwie godziny poświęci sztuce profesjonalnej sprzedaży, autoprezentacji i budowania osobistego wizerunku. Słyszałem wiele pozytywów na jej temat, jeśli mieszkasz w okolicach Łodzi, to na pewno warto wpaść.

A po co ja Cię namawiam? Po prostu sam się przekonaj.

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

8 comments