Różni autorzy książek, mówcy motywacyjni, a już w szczególności członkowie marketingu sieciowego często chcą nam wmówić, że biznes jest dla każdego. Cóż, przyznaję, że mają trochę racji. Należy się teraz jeszcze jedno drobne sprostowanie: biznes jest dla każdego, kto ma cechy przedsiębiorcze. Czyli jakie?

Lojalność, pracowitość, uczciwość, przywództwo i… odpowiedzialność. Wszystkie się ze sobą łączą i doskonale uzupełniają. Brak jakiejkolwiek z nich niezwykle utrudnia życie młodemu kapitaliście, a, co ciekawe, nie bardzo mozna się ich nauczyć.

Nie słyszałem nigdy o szkoleniu z uczciwości. Być może nie szukałem wystarczająco… Warsztaty z liderowania jeszcze sie spotyka, chociaż też rzadko. Ostatnio tak modnie się nazywa pokrewną dziedzinę jako „zarządzanie zasobami ludzkimi”. Niektórzy wyobrażają sobie, że człowiek to taka nieszczególnie myślący robot, który ma robić to, co mu się wskaże palcem (znajomy mi dzis pokazał, że coś w tym jest).

Niestety, niektórzy wyglądają na takich, którym palcem trzeba pokazać, co trzeba wykonać i dać za to konkretną nagrodę, bo inaczej się nie ruszy. Często kiedy człowiek nie ma co robić, to naśladuje innych. Co się dzieje, gdy komuś włądczemu strzeli głupi pomysł do głowy? Dzieli się nim z innymi, wyzwala energię do działania, a na zasadzie konformizmu tzw. tłum się przyłącza.

Spodobała mi się taka sentencja: „U mnie w firmie panuje demokracja. Każdy może się wypowiedzieć, a robimy i tak po mojemu”.

Przywództwo

Nazywam je umiejętnością podejmowania decyzji niezależnie od otoczenia. Lider swoją osobowością potrafi wpłynąć na innych, zmotywować ich do działania. Wszystko ładnie i pieknie, tylko jaką cechę wymieniłem na początku jako piątą? Odpowiedzialność.

Jako właściciel biznesu jesteś odpowiedzialny za Swoich współpracowników, partnerów, kontrahentów. Szczególnie wtedy, gdy oni się wywiązują ze swych obowiązków, Ty też musisz. Od Ciebie zależy X stanowisk pracy w firmie. A co to oznacza? Że cokolwiek się dzieje w biznesie, to właśnie Ty za to odpowiadasz.

Nawet jeśli nie prawnie, to chociażby moralnie. Dopiero wtedy, gdy znajdziesz ludzi, którym bardziej zależy niż Tobie, możesz Sobie trochę odpocząć i oddelegować zadania. Twoja odpowiedzialność polega także na zatrudnianiu odpowiednich osób na właściwych stanowiskach.

Sukces jest zawsze zasługą zespołu. Porażka jest zawsze zasługą lidera.

Dostajesz tyle, ile weźmiesz na Siebię odpowiedzialności, a w biznesie jest to po prostu niezbędne.

OK, a teraz kilka ogłoszeń. Przypominam, że mamy okazję gościć już 12 maja Pawła Sowę i Krzysztofa Paucha na Alternatywnych Spotkaniach Biznesowych. Dlaczego mówię tutaj w liczbie mnogiej? Bo uruchomiliśmy oddział jeszcze w Poznaniu, by coraz szerzej promować zagadnienia praktycznej edukacji.

Bileciki po 10 złotych, mniej, niż za bilet do kina – tylko dlatego, że to nie stanowi profilu naszej działalności. We wtorek dostaniesz okazję odblokować niejako tę część Twojego umysłu, która Cię powstrzymywała przed dalszym rozwojem i osiąganiem sukcesów. Która obawiała się zmian.

Poznasz także historię nauczyciela, a później dyrektora szkoły, który na pewnym etapie swego życia rzucił to, czym  się do tej pory zajmował, by udać się w świat biznesu. Odkrył odpowiedniki pór roku, które dzieją sie w świecie każdego z nas, a na swoim wystąpieniu powie Ci, jak się do nich przygotować.

A już w sobotę 9 maja, czyli kilka dni wcześniej, odbędzie się organizowane przez nas szkolenie na temat alternatywnego zarządzania czasem, które odsłoni przed Tobą nowe oblicza i możliwości ludzkiego umysłu. Serdecznie zapraszam na stronę ZapanujNad Swoim Czasem!, gdzie dowiesz się nieco więcej.

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

3 comments