Pragniemy być niezależni, wolni jak ptaki, żyć bez ograniczeń. Z drugiej strony tkwimy w swojej strefie komfortu. Potrzebujemy bezpieczeństwa, czyli poczucia, że zawsze możemy zaspokoić nasze potrzeby. I tu pojawia się konflikt: czy zaryzykować, by osiągnąć więcej, czy może dać sobie spokój i zachować status quo?

Już Abraham Masłow uszeregował ludzkie potrzeby zależnie od pilności ich zaspokojenia. U prawie każdego człowieka bezpieczeństwo stanowi fundament, podstawę. Samorealizacja to już ostatni szczebel piramidy, a co za tym idzie – ostatni, do którego zmierzamy.

Tylko jednostki potrafią przezwyciężyć lęk przed zmianą i zbudować niebywałą karierę. Cała reszta ogląda ich w telewizorach, gazetach i przyklaskuje bądź patrzy z zazdrością. Zazdrość to bardzo pozytywna sprawa, pod warunkiem, że ją ukierunkujemy na realizację naszych celów. Nie chodzi o to, byś na kogoś wyklinał, bo mu się udało, ale powiedział Sobie: „potrafię, mogę, chcę osiągnąć to, co on”.

Zwolennicy liberalizmu wyobrażają sobie kraj najlepiej bez podatków, zasiłków, rządowych emerytur i państwowych firm. W tym systemie każdy otrzymuje tyle, na ile zasłużył i ile wypracował. Sprawiedliwość musi być! Teorię tę wykreował Adam Smith. I choć wydaje się najbardziej zdroworozsądkowa, takie państwo na świecie nie istnieje.

Zawsze mnie zastanawiała pewna sprawa. Jak to możliwe, że ludzie płacą setki i tysiące złotych za uczestnictwo w całodziennym szkoleniu podczas, gdy uczniowie gimnazjów i liceów tylko czekają na okazję ucieczki z lekcji. To właśnie różnica pomiędzy prywatnym a państwowym przedsiębiorstwem.

Gdyby wszystkie szkoły sprywatyzować, ostaliby się tylko najlepsi nauczyciele. To klient płaci i wymaga odpowiedniego poziomu i formy przekazywanej wiedzy. Zagrożenie istnieje jedno. Gdy nie dostaniesz pracy, to co wtedy? Jeśli biznes Ci nie wyjdzie, to co zrobisz? Działasz do skutku. Jak długo? Wielka niewiadoma – bo nie otrzymasz zasiłku.

Kraj oparty na wolnej gospodarce działa najefektywniej – odpadają koszty urzędów czy chociażby finansowania niedochodowych przedsięwzięć (np. obecna komunikacja miejska). Przetrwają ci, którzy najlepiej dostosują się do zmian.

Tylko to zawiera jeden defekt. Ludzie nie lubią zmian. Chcą mieć wszystko zapewnione. Potrzebują bezpieczeństwa, a stąd daleka droga do wolności. I to dlatego społeczeństwo zawsze wybierze socjal, niż wzięcie całkowitej odpowiedzialności za własne życie.

Zastanów się, czy jesteś gotów wyjść ze Swojej strefy komfortu na rzecz przyszłych dokonań i osiągnięć? Czy może wolisz ograniczyć swoją karierę w imię bezpieczeństwa i zachowania obecnej pozycji?

Najbliższe wydarzenia

Jak wiesz, co dwa tygodnie organizujemy Alternatywne Spotkania Biznesowe. Zapraszamy doświadczonych trenerów biznesu, by opowiedzieli o swoich doświadczeniach i podzielili się zdobytymi informacjami. To okazja na zebranie wartościowych kontaktów i znalezienie osób do współpracy – pamiętaj o wizytówkach!

17 listopada w Warszawie Witold Anusz przeprowadzi warsztat dotyczący psychologii klienta. Dowiesz się, jak zrozumieć osobowość kontrahenta i odpowiednio do niego dotrzeć. Krótkie szkolenie przewidziane dla tych wszystkich, którzy na co dzień mają do czynienia z ludźmi, klientami, zespołem.

We Wrocławiu Katarzyna Szafranowska opowie o koncentracji w biznesie. Jak skupić się na danej czynności i osiągnięciu określonego celu? Możesz znać tę trenerkę z kursów szybkiego czytania i tworzenia map myśli, czyli narzędzi przydatnych przedsiębiorcy.

Od czego zależy sukces w biznesie, czyli komu się udaje i dlaczego? Sekret poznają uczestnicy łódzkiego spotkania z Jolantą Marchlewską. Zastanowisz się nad sposobami komunikacji w firmie, a także właściwą organizacją zadań. Dowiesz się, jak najlepiej współpracować z partnerami biznesowymi i wyciągać obopólne korzyści.

A w najbliższą sobotę Wiktor Ćwiklik poprowadzi całodzienne szkolenie z autoprezentacji i występowania przed kamerą. To doskonały sposób, by uczestniczyć w Akademii Medialnej i zdobyć fundament potrzebny każdej osobie reprezentującej firmę. Cena tylko na pokrycie kosztów sali i kateringu. Nie może Cię tam nie być!

O autorze

Michał Toczyski(http://www.scorise.com/) - Założyciel agencji marketingu internetowego Scorise, a obecnie prezes zarządu. Jest odpowiedzialny za zarządzanie jej rozwojem, jakością wypracowywanych rozwiązań i kontakt z kluczowymi Klientami agencji. W biznesie od 2008 roku, kiedy to uruchomił firmę w branży szkoleń biznesowych (Sukces PRO) współpracując z 55 trenerami z różnych obszarów. Na bazie doświadczenia zdobytego przy promocji licznych usług szkoleniowych w 2010 roku zaczął prowadzić agencję marketingową Platinum Group, która w 2012 roku uległa rebrandingowi na Scorise (czyli „wzrost wyników”). Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista. Napisał ponad 450 artykułów na tematy związane z zarządzaniem marketingiem, przedsiębiorstwem, komunikacją. Perfekcjonista i pragmatyk wierzący, że w marketingu zarówno kreatywne, jak i sprawne i procesowe podejście pozwala tworzyć wyróżniające się rozwiązania przynoszące efekty biznesowe.

Similar Posts

6 comments